Τα SOS της δίαιτας: Οι διασημότεροι μύθοι γύρω από το αδυνάτισμα

Οι μύθοι γύρω από το αδυνάτισμα συναγωνίζονται εκείνους για το... Δισκοπότηρο, ωστόσο πολλές φορές εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία.



Η λανθασμένη αίσθηση που υπάρχει γύρω από το αδυνάτισμα οδηγεί τον κόσμο που προσπαθεί να χάσει βάρος σε ανορθόξες μεθόδους. Αν ακούσεις για κάποιο "tip" που να υπόσχεται θαύματα, απλά μην το ακολουθήσεις...

-Οι λιπαρές τροφές οδηγούν σε λιπαρά σώματα

Στα 80s οι διαιτολόγοι πρότειναν δίαιτες που περιείχαν λίγα λιπαρά. Πρόσφατα όμως, η θεωρία αυτή άλλαξε και έγινε ξεκάθαρο πως η αντίληψη αυτή ήταν τελείως λανθασμένη. Οι δίαιτες που βασίζονται στα χαμηλά λιπαρά, οδηγούν σε παχυσαρκία και σε διαβήτη. Εκ των υστέρων, οι επιστήμονες ανακάλυψαν πως τα λίπη είναι απαραίτητα για τον οργανισμό, καθώς παίζουν μεγάλο ρόλο για την σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς, του δέρματος αλλά και άλλων οργάνων. Φυσικά, η αλόγιστη χρήση τους δεν έχει οφέλη, αλλά μια ισορροπημένη διατροφή είναι το «κλειδί» για ένα υγιές σώμα».

-Η κυτταρίτιδα προέρχεται από κορεσμένα λίπη

Η κυτταρίτιδα έχει την ίδια αιτία εμφάνισης όπως το υπόλοιπο λίπος που υπάρχει στο σώμα. Μερικές φορές όμως το λίπος αποθηκεύεται ως κυτταρίτιδα. Το επιπλέον λίπος στο ανθρώπινο σώμα προέρχεται από επιπλέον θερμίδες, είτε από λιπαρές τροφές, είτε από… καρότα! Έρευνες έδειξαν πως τα κορεσμένα λίπη δεν κάνουν τόσο μεγάλη ζημιά όσο τα trans λιπαρά, τα οποία είναι υπεύθυνα για καρδιακές και αγγειακές βλάβες. Τα κορεσμένα λίπη σε μικρή ποσότητα μπορούν να βοηθήσουν την δίαιτα, παρά να την βλάψουν.

-Μπορείς να τρως ότι θες αρκεί να γυμνάζεσαι

Η γυμναστική δεν είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για την απώλεια βάρους, λένε οι ερευνητές. Η άσκηση που χρειάζεται ο άνθρωπος για να χάσει έστω και ένα κιλό, εξαρτάται άμεσα από την διατροφή που ακολουθεί. Συνήθως, για να χαθεί βάρος μέσα από τη γυμναστική, επιτυγχάνεται μόνο με προπόνηση που δεν μπορεί ο αθλούμενος να ακολουθήσει. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν χρειάζεται η γυμναστική. Τα οφέλη για την υγεία είναι πολλαπλά, ωστόσο η ισορροπημένη διατροφή είναι εκείνη που θα δώσει τα επιθυμητά αποτελέσματα με την γυμναστική.

-Η μπύρα δεν προκαλεί κοιλιά

Αυτό είναι ίσως ο μεγαλύτερος μύθος στην ανθρώπινη διατροφική ιστορία. Σε έρευνα που έκαναν Αμερικανοί επιστήμονες σε πλήθος 19220 γυναικών, ανακάλυψαν έκπληκτοι πως όσες δεν έπιναν συστηματικά μπύρα ή αλκοόλ… πάχαιναν ευκολότερα! Το αλκοόλ περιέχει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, ωστόσο θεωρείται πως σε συνδυασμό με την διατροφή προκαλεί πρόβλημα παχυσαρκίας. Καλό θα ήταν η αποφυγή υδατανθράκων με την μπύρα για να μην υπάρχει πρόβλημα αύξησης βάρους!

-Τα αναψυκτικά διαίτης είναι αποτελεσματικά για το αδυνάτισμα

Στην εποχή μας, τα αναψυκτικά διαίτης θεωρούνται πως βοηθούν στο αδυνάτισμα ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Πολλοί επιστήμονες τονίζουν πως τα αναψυκτικά διαίτης έχουν αντίστροφα αποτελέσματα και διαταράσσουν τον μεταβολισμό. Οι χυμοί και γενικά τα υγρά που έχουν ιδιότητες αποτοξίνωσης κάνουν ακόμη δυσκολότερο τον έλεγχο του σωματικού βάρους. Η πιο κοινή εξήγηση είναι πως τα υποκατάστατα της ζάχαρης αυξάνουν την όρεξη για θερμιδικά φαγητά, ωστόσο αυτό δεν έχει αποδειχθεί ακόμη επιστημονικά. Οι ειδικοίτονίζουν πως το αποτελεσματικότερο υγρό για το αδυνάτισμα είναι το… νερό!